|
Sv: Er dette noe for meg?
Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.
Jvb: spiser du nøtter?
Fortrinnsvis ubehandlede nøtter - ja. Det er mye bra næringsstoffer i.
Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.
For noen mennesker er det å spise nøtter ensbetydende med å dø, allikevel vil jeg ikke fraråde folk å spise nøtter, ei heller vil jeg kalle det gift. Selvfølgelig ville jeg aldri anbefalt noen å spise noe de ikke tåler, men trådstarter er 16 år, frisk, har ikke sagt at han har allergi mot noe og er heller ikke overvektig. Derfor vil jeg anbefale han å spise litt av alt og bevege seg litt mer. Han velger selvfølgelig hvem han velger å lytte til.
Cec xxx
Bevege seg mer er bra, det er jeg enig med deg i - men at det er bra å spise ting kroppen ikke faktisk trenger, om enn i begrensede mengder, blir jeg aldri enig i 
Hvis trådstarter er frisk og i god form, og så plutselig får mage og "mannepupper" så vil jeg si at ja - det kan helt klart være kroppen har nådd en grense for toleranse ovenfor f.eks. insulin; og at det kan være starten på insulinresistens. Helt klart noe å ta opp med fastlegen ifht blodprøver, synes jeg.
Det finnes åtte livsnødvendige aminosyrer, men ingen livsnødvendige karbohydrater - er det da noe poeng å spise litt av alt?