Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-10, 07:52   #12
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Er dette noe for meg?

Hei,

Nå går jeg kanskje mot strømmen her, men jeg synes ikke du skal hverken slanke deg eller gå på noe lavkarbo-kur. du har en BMI som viser at du er helt normalvektig. Strekkmerkene du har fått kan komme av at du har vokst fortere enn huden din har klart å følge med på og trenger ikke nødvendigvis å komme av at du har blitt tjukk (noe jeg ikke tror du er!). De vil ikke forsvinne om du slanker deg/går på noe kur!

Jeg vil heller anbefale deg å kutte ut potetgull og søtsaker og kanskje bevege deg litt mer? Da mener jeg ikke at du trenger å begynne å trene aktivt, men du kan kanskje gå istedetfor å ta buss, ta deg en gåtur innimellom, gå av bussen et stopp før osv... Kanskje du kan ta litt sit-ups, armhevninger ol. hjemme? Kjøpe deg en ergometersykkel? Du må huske på at du ikke er ferdig utvokst enda!

Jeg har selv en sønn på 15,5 år og jeg hadde ikke likt om han skulle begynne å kutte ut mange matvarer som melk, brød, ris, pasta osv... Dette er en kur som enten må gjøres av voksne og om ikke annet, overvåkes av voksne. Og ja, sønnen min var litt lubben en periode for noen år siden. Da han fikk litt lenger skolevei og plutselig vokste i en superfart forandret han kroppsfasong fullstendig. Han er nå veldig tynn og lang, men han spiser godt, både ris, pasta, brød, og til og med potetgull og søtsaker!

Lykke til!

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat