Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-10, 08:27   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Jeg har alltid undret meg over at noen kan ha inntrykk av at folk går ned flere kilo i uken. Jeg har vært aktivt medlem av forumet i mange år, og dette er absolutt ikke det inntrykket jeg sitter igjen med, men faktisk så ligger de fleste på halvkiloen til kiloen i uka -og det er i de gode periodene . Selv går jeg sjelden ned så mye som en halvkilo i uka, helst mindre enn det, men det går nedover, og jeg har under ti kg overvekt igjen, og det spiller selvfølgelig inn.
Så klart, tidvis ser vi de som går ned enormt den første og kanskje andre uken, men da er det som regel snakk om folk med et betydelig overvektsproblem, typ fedme. Store kropper samler mer vann, og det er i stor del vann som slipper den første tiden og utgir det store vekttapet. Med det sagt, så er det også noe som tar plass og skal bort.
Videre har menn lettere for å gå ned enn kvinner, er du relatvit frisk går du lettere ned, er du ung går du lettere ned, har du ikke slanket deg så mye før så slipper kiloene lettere, har du vært overvektig store deler av livet går du senere ned enn en person som skal gå ned graviditetskiloene, som regel.

Muskler skal du ikke bekymre deg for på lavkarbo. Man får som regel i seg nok protein til å opprettholde muskelmassen, og noen får til og med litt mer muskler, bygger muskler lettere etc.

Om du leser denne tråden, så får du et bedre bilde av hvordan vekttapet fortoner seg blant de som går på ketolysekuren, som er en av de mest utbredte kostholdsfilosofiene her inne.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat