|
Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...
Ikke for å være frekk (som å avbryte en diskusjon), men det er mange som ikke kan skille mellom det å være tørst og det å være sulten. Tørst er ikke lenger bare å være tørr i tunge og munn, for mange folk vil for lite væske i kroppen føre til nedsenking av viktige prosseser som skjer i kroppen.
Tross alt er det ikke cellene i kroppen som sender signal at man er sulten og trenger næringstoffer for energi?
Og hvis jeg husker rett for å kunne løsne fettet må fettet tilføres vann slik at fettet kommer tilbake til tilstanden den var før den ble lagret som triglycerider.
Når jeg kjenner sult, så må jeg kjenne om jeg er sulten eller sulten-sulten, er jeg bare sulten, så drikker jeg vann og kroppen slutter å hyle sulten. Er jeg sulten sulten, ser jeg på klokken og tenke om det er lenge siden jeg har spist, hvis ja, da tar jeg meg en matbit.
Å drikke ukritisk mye vann i hytt og pine tror jeg ikke hjelper noe særlig siden den kommer bare ut igjen om noen få minutter. Punsjer man til med vann når man føler seg småsulten, ja... da hjelper man kroppen igang med fettforbrenningen, tror jeg. Og så må vi ha alle de 500 vitaminene og enzymmene for at prossesene skal skje.

|