Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 07:49   #53
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Med all mulig respekt for deg hvis du er forsker, men hvis du ikke har lest eller vet om Gary Taubes (ikke Taub) kåret bl.a. 3 ganger til årets scientific writer av det amerikanske vitenskapsakademiet, og hans Good calories, Bad calories så anbefaler jeg deg sterkt å gjøre det fortest mulig for å bli noe mer oppdatert på faglitteratur. Boka er på 500 sider og har 60 sider med referanser til de fleste studier om kosthold de siste 100 år, og det vi vet om kroppens kjemiske funksjoner.

Ta en kjapp søk på navnet, så får du frem videoleksjoner som han har gitt på bl.a. flere universitet om hans 5 årige vitenskaplige studie av det sviktende grunnlaget for dagens kostholdsråd.

Det var sikkert ikke meningen, og jeg skjønner deg godt når du nevner populærlitteratur som enkelte enkle sjeler kanskje tror litt for godt om, men her falt du uheldigvis ned i din egen retoriske gryte.

Legger ved en PDF som omhandler boken i stikkordsform.

Mvh
BiSm

Jeg forstår at Gary Taubs bok er blitt en bibel for deg, men desverre har han falt for samme fristelse som mange andre journalister (og forskere) og sitere det som passer han og hans filosofi. Akkurat som Harald Eia klarte i sitt mye omtalte program. Du har tydeligvis latt deg imponere av denne boka og ikke minst det faktum at han har fått et par priser, men nå er det nå sånn at amerikanerene deler ut priser for den minste lille fis også. Jeg gjorde et raskt søk på Gary Taub og jeg fant en overveldende masse av kritikk og ikke nødvendigvis av folk som er uenig i hans konklusjoner, men som er uenig i måten han fremstiller grunnlaget for boka, han siterer ikke alt.

Jeg sier ingenting om at jeg uenig i det GT skriver, men den boka er heller ikke svaret på alt. Men nå handla ikke denne tråden om "bibelen", den handla om at noen av oss må telle kalorier, og det må vi uansett hva Gary Taub konkluderer med.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat