|
Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...
Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.
Har lest igjennom pdf-dokumentet, og er overhodet ikke imponert. Det refereres til en studie der 50% av forsøksdeltagerene gikk ned 40 lbs i snitt på en diett bestående av 650-800 kcal, kun kjøtt. Det hevdes så at bare 1% ville gått ned om man la til 400 kcal fra karbohydrater. Så bare 1% ville gått ned på en diett med 100 gram karbohydrater om dagen, hvilket definitivt er lavkarbo, og totalt 1050-1200 kcal? Bullshit!
1) Dette er en tredjeparts kommentar på boken dvs. den skal ikke leses som en argumentasjonsrekke men som en indikator på hva som står i boken (eg. ikke lag deg konklusjoner av ting i stikkordsform).
2) I stikkordene står det ikke at kun 1% vil gå ned i vekt ved 400 kal øking i karbohydrater, men at kun 1% antageligvis ville nå så lavt som 40 lbs. Jeg tror du kan se forskjellen ("only 1% would be likely to lose 40 lbs").
3) Taubes refererer til peer-reviewed forskning i stikkordsavsnittet over for sin argumentasjon ("this evidence overturns some fundamental assumptions")
4) Jeg anbefaler deg å lese boken, og så komme tilbake med mer solide argumenter for eller imot.
Mvh
BiSm
|