|
Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...
Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.
Spørsmålet er om det er fraværet av karbohydrater eller om det er det at "karbohydratkaloriene" som blir erstattet av "fettkalorier", som igjen gir bedre metthetsfølelse, som gir "drahjelpen"? Jeg husker ikke hvilket studie det var, men det var et kontrollert studie (der maten ble delt ut og forsøkspersonene ble sperret inne) som ikke gav grunnlag for å si at fravær av karbohydrater gav mer vekt-tap. NB! Dette er ikke noe *jeg* mener og noe *jeg* skal forsvare, jeg bare refererer fra en vitenskapelig undersøkelse.
Cec xxx.
Man får en betraktelig "drahjelp" p.g.a mindre sultfølelse grunnet økt metthetsfølelse av protein og fett og ikke berg-og-dalbane-blodsukker, men i tillegg får man litt ekstra "drahjelp" av å ikke overprodusere insulin. Man kan enkelt finne forskning som støtter opp om enhver teori i denne tråden, gjerne alle sammen-som det ble nevnt litt lenger opp, bør man være kritisk til "poulærforskning". At noe er refert til på en intetnettside, i et magasin, eller Illustrert vitenskap, betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt.
|