|
Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Forklar da hvorfor jeg gikk opp 2 kg etter 8 uker på strikt Grete Roede 1600 kcal - mens jeg på lavkarbo samme kcalorier går ned nesten 1 kg i uka?
Har holdt på et år for å prøve å gå ned i vekt og er overlykkelig over å ha funnet noe som fungerer.
Jeg har heller ingen "overvekts-helseproblemer" - perfekte blodprøver, men lavt stoffskifte. Dette har gått kraftig opp på bare et halvår med lavkarbo - uten medisinering. Chronsen min - som vanligvis er en sykdom der 99% er slanke - er så godt som symptomfri.
Min mening er at fraværet av karbohydrater hjelper forbrenningen i gang.
For å konkludere - who cares?? Det virker - jeg er fornøyd - vekta går ned og helsa er blitt bedre - vi må bare huske på at vi er forskjellige mennesker som må bruke forskjellige metoder for å nå målet vårt 
Nei, jeg kan ikke forklare, like lite som du kan forklare hvorfor kaloritelling fungerer for meg mens ketolyse ikke fungerer. Jeg sa at jeg i utgangspunktet heller mot teorien (som ikke bare kommer fra en vitenskapelig undersøkelse, men fra mange), men som en annen her sa, vi er alle forskjellige og det som funker for noen funker ikke for andre osv... 
Cec xxx.
|