|
Sv: Hvilket pulsnivå forbrenner mest?
Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.
- Hvordan har du målt makspuls?
Har ikke gjennomført noen god måling, men jeg har målt puls i en rekke forskjellige typer trening med varierende utmattelsesgrad, alt fra 17/13 i terreng til langintervaller, langturer og 2x45 minutter hard fartslek (jeg dømmer fotball... en morsom måte å få gjennomført en 11-13 km intervalløkt). Typisk ligger jeg nå på rundt 195 når jeg føler at jeg virkelig tar ut alt, tidligere 192. Dette vil da være rund 90% av maksimale målinger.
Det er klart at jeg bør få kjørt en skikkelig makspulstest. Får finne meg en laaaang motbakke og gyve løs på det. 3x3 minutter i motbakke med 2 minutter aktiv restitusjon mellom og intensitet på 90-100-100 bør vel gjøre susen?
Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.
- Hva definerer du som en langintervall og i hvilken sone av maks HF kjører du disse?
Typisk 4x4 og oppover. Før jeg kutta karbene kjørte jeg disse opp mot syregrensa med siste intervallet til rundt 190 (som var over), noe jeg antar er drøyt 90%. Etter å ha kutta karbene har jeg problemer med å produsere melkesyre i noen særllig grad...
|