Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-04, 09:54   #212
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg går på livet skole, livslang læring. Fortiden handler det veldig mye om mat, nye oppskrifter og nye ingredienser. I går skulle jeg lage thalandsk biffsalat, med en saus hvori det skulle 4 strimlede chilli. Jeg holdt på å strimle chilli da 1-åringen meldte at hun ikke ville være alene på gulvet mer, hun hadde tross alt vært i barnehagen hele dagen. Så vi satte oss for å kose. Og hva finner vi på, jo vi teller tenner; 1-2-3-4-5-6-7 tenner. Hvorpå det kommer ut en liten tunge. Og så sier hun 'mam mam mam'. 'Mam' er fellesnavn for alt som skal i munnen, fra smukk til mat, pluss at det betyr mamma. Men denne gangen betydde det 'vann', eller rettere sagt 'VANN, VANN, VANN!'. Hun fikk vann, mye vann.

Dagen lekse lært: vask hendene etter at du har strimlet chilli, før du putter dem i munnen.

Kinesisk ordspråk: Man kan handle klokt på 3 måter;
- ved ettertanke, det er den edleste
- ved å etterape, det er den letteste
- ved etfaring, det er den bitreste