|
Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi
Har vært i ketose i drøyt 3 uker. Har tenkt at kroppen kanskje må omstille seg til å bruke fett som energi, ja. Målet mitt er å gå ned i vekt uten å miste muskelmasse. Man sier jo at man ikke mister så mye muskelmasse på denne kuren pga høyt inntak av proteiner og fett, men jeg føler meg bare slapp, løs og ekkel om jeg ikke trener styrke. (tror det er mer psykisk enn noe annet egentlig, for kroppen forfaller ikke så raskt)..
Jeg er imidlertid (veldig) fornøyd med vektnedgangen. Har gått fra 78,5 kg til 72,5 kg på disse ukene. Nå vet jeg at muskler veier mer enn fett, men har allikevel hatt en del fett på kroppen som jeg gjerne vil bli kvitt. 
Det mest irriterende er vel egentlig at jeg ikke ser noen progresjon ved styrketrening, merker jeg blir fort sliten og motivasjonen reduseres når jeg ikke klarer å løfte det samme for tiden. Skulle så gjerne visst om det var noe som ville gitt kroppen et 'boost' før styrkeøktene. Mener å ha lest i en annen tråd at en person faktisk drakk 1/2 dl olje for å få mer energi før trening. Vet ikke om det er noe for meg eller om det vil funke for alle. Men jeg vil heller ha det sånn i et par mnd'er samt fokusere på spinning og kosthold, enn å ikke oppleve vektnedgang. Målet mitt er 68 kg.
|