|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.
Men alvorlig talt!! Nå blir jeg ganske sjokkert her jeg! 2 kg overvektig??? Er det virkelig noe å gjøre et nummer ut av??? 
Her skaper du et vektproblem som ikke finnes...2 kg over bmi kan neppe kalles annet enn en normalvariasjon.
Og kalle noen "litt dryg" med to kg mer enn bmi-normalen er da nesten litt ondskapsfullt.
Hmmm, hva skal man kalle det da? Hun er like kraftig rundt magen som meg, like kraftig rundt armene som meg, og rundt lårene, leggene hennes er tykkere enn mine - hun er så vidt over 140 cm høy og jeg 170..... Hun veier 47 kilo - jeg veier nå 68,5..... Vi fikk beskjed av legen om at hun burde gå ned når hun veide 42 fordi hun allerede har like store pupper som meg nesten, brede hofter som er bare fett - men det er ikke pubertet (vi har sjekka med røntgen og blodprøver) og det er ikke melkekjertler der, bare fett..... Hun bruker størrelse 164 i bukser for å få lukket de igjen i livet - og enda da henger valken over...... gensere bruker hun samme størrelse som meg om de ikke skal sitte som pølseskinn.....og hun blir erta på skolen og kalt tjukka - så det er ikke noe liksom-problem jeg har funnet på, vi starta utredning etter bekymring fra skolens side, fordi jeg mente hun antagelig bare ville vokse i høyden og ikke i bredden - men det siste året har hun kun vokst et par cm i høyden og lagt på seg 5 kilo 

|