Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-10, 14:48   #306
~Rosa Skydått~
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 41
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg tenkte jeg skulle fortelle hva som skjedde da jeg dro på ferie med dette brødet.

Jeg hadde tatt med meg 1.5 brød i kofferten, bakt dagen før vi skulle reise. Da vi kom frem 24 timer etter de var tatt ut av ovnen, hadde jeg egentlig tenkt å legge de rett i fryseren. Etter 1 dag hos min farmor som lager super mat, skjønte jeg at jeg kunne glemme kuren, men det tok meg enda 1 dag til før jeg husket å legge brødene i fryseren. Nå hadde brødene stått ute i 3 dager.

Så skulle jeg hjem, og brødene var det siste som gikk i kofferten. Dessverre rakk vi ikke flyet og måtte sove på hotell, og da vi endelig var hjemme dagen etter og brødene var tint, så la jeg de rett i fryseren. Nå hadde de altså vært i romtemperatur i 3 dager, fryst, tint igjen i 1 dag og så fryst igjen.

Jeg tiner nå to skiver per dag og de smaker fortsatt kjempegodt. Jeg hadde tatt opp en for mye som jeg glemte bort og den stod i 2 dager. Da var den akkurat begynte å mugne.

Skriver dette fordi mange har spurt om dette med frysing, så derfor ville jeg bare dele min opplevelse med dobbeltfrysing