|
Sv: Hvor ofte spiser dere?
Opprinnelig lagt inn av TinoEzio, her.
Jeg trodde en skulle spise ofte og lite. Jeg gikk på en diett for lenge siden, og da spiste jeg 4-5 måltider om dagen. Jeg gikk aldri sulten. Nå spiser jeg som regel 1-2 måltider om dagen.... Ikke bra.
Tja, det kommer vel i TEORIEN an på hva du spiser når du spiser egenkomponert. På ett ketogent kosthold sies det at du holder både blodsukker og forbrenning jevnt fordid man ikke inntar karber i nevneverdig grad. Da kan man følge teorien "spis når man er sulten og stopp når man er behagelig mett".
Spiser man ala fedon med opptil 120 gram karber om dagen er det rimelig å tro at mengden karber i ett måltid vil være en del og dermed påvirke blodsukker og forbrenning. Man må derfor spise jevnere.
Nå skal det sies at også ATKINS.com anbefaler at man spiser jevnt fordi mat med lav karboinnhold også påvirker blodsukkeret litt.
Jeg foretrekker å spise 3 stpre og 2mindre måltider om dagen uansett hva jeg spiser fordi jeg a)tror på å gi kroppen min jevnlig fordeling av energi, b)ikke klarer å spise SVÆRE måltid 1 eller 2 ganger om dagen, og ettersom jeg spiser for lite som det er, så virker det som en god plan, og c)jeg får struktur i matdagen min, for jeg liker ikke åspise, mat er ett nødvendig aspekt bare.
|