|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Virkelig? Dette synes jeg er veldig underlig. Jeg går på kafé for å ha prate og ha det hyggelig med hvem jeg nå enn er på kafé med, og hvem som spiser/drikker hva har ingen betydning for meg. Jeg TÅLER det jo virkelig ikke, og kan ikke under noen omstendighet spise hvete eller sukker. Hvordan forholder du deg til allergikere og diabetikere? Synes du kake er så mye mer spennende enn en god samtale? Ikke for å være frekk, og jeg håper jeg ikke leste for mye inn i uttalelsen din, men dette er en mekanisme jeg har bare så store problemer med å forstå ... .
Jeg tror du la litt for mye i den uttalelsen ja og jeg må si jeg ble litt overrasket over at du tok sånn på vei og nærmest beskylder meg for å være lite tolerant overfor allergikere og diabetikere. Jeg har ingen problemer med at folk ikke tåler div. ting. Har selv en sønn som spydde som en gris av å drikke melk, så ingen melk hos oss (han har heldigvis vokst det av seg).
På den andre siden så handler vel dette også om å være litt romslig, begge veier? Jeg selv tåler ikke alkohol (blir kvalm og svimmel av bare litt og får en grrruuuuusom migrene dagen etterpå), men jeg kan faktisk skjønne at f.eks. mannen min synes det er dumt at jeg ikke kan dele en flaske vin med ham. Jeg får ofte høre at jeg er en "festbrems" fordi jeg ikke drikker og enkelte har det moro med å prøve og lure i meg alkohol, men jeg gidder ikke å hisse meg opp av den grunn. Det får da være måte på hvor hårsår man skal være! Om noen synes jeg er teit eller kjedelig for at jeg ikke drikker, ja så får det være deres problem så lenge jeg selv ikke har noen problemer med det.
Cheers! (Som de ville sagt i UK! :-D)
Cec xxx.
Sist redigert av Cec1973 : 30-06-10 kl 22:26.
|