|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Hvorfor er de lei seg? Er det du som har fortalt at du forsaker enkelte matvarer eller har de funnet det ut selv? Jeg har litt vanskeligheter for å se at det kan være viktig å spise det samme/sammen med ungene, men så har jo ikke jeg unger heller da. Jeg kan ikke se heller at det er så mye å forsake. I verste fall kan du risikere å bli knall dårlig og da er jo ferien skutt i alle fall 
Bruker man den analogien at det ."er jo bare.." så kan man havne fort ut, fordi det er jo også bare påske en gang i året, og jul en gang året, lørdag bare en dag i uken, og plutselig sitter man der med verdens beste lureunskyldninger.
Straks du inntar karboene i isen og pizzaen vil kroppen slutte å forbrenne fett og gå over til å forbrenne karbohydrater. Det er mulig du går opp 1-7 kg på en uke. Det meste vil da være vann.
Jeg har hatt en uke på oppkarbing fordi jeg skulle på storfest, spiste da både poteter, is, brød, pizza osv, ble bare bedre i magen enn på lavkarbo, ikke dårlig i det hele tatt, og gikk opp 500g eller noe sånt Så har jeg hatt en helg til på campingen som det ble poteter, battery, baileys, brød osv, ikke dårlig da heller, og når veiedagen kom hadde jeg fortsatt gått ned Jeg har aldri blitt dårlig av høykarbo-mat, så, akkurat det at jeg risikerer å bli dårlig er jeg ikke bekymret for!
Unga mine er vant til å dele med meg, når de spiser pizza er de vant til at jeg tar den/de bitene som blir igjen - nå blir de satt i kjøleskapet i stedet.....unga vil gjerne dele av lørdagsgodtet sitt, siden 14. april har jeg takket nei, og de blir faktisk lei seg for det...... De har sagt i mange uker, at de gleder seg til at vi kan spise det samme igjen, for de synes det er så trist at jeg ikke spiser 'vanlig' middag med dem når de har noe annet enn lavkarbo - men, de spiser som regel lavkarbo de også, altså 
Opprinnelig lagt inn av manne, her.
Jeg skjønner ikke helt denne, jeg. Smaker isen deres dårligere fordi DU ikke spiser is?
Nå vet ikke jeg hvor gamle ungene dine er, men mine tre troll på 8, 9 og 10 tenker ikke over engang at pappa ikke spiser is... ikke det at jeg ikke gjør det heller, men det er fordi jeg stort sett aldri har lyst på is...
Fokuser på ting dere GJØR sammen fremfor ting dere spiser sammen...det er DET barna husker. 
Mine unger synes faktisk at isen og godteriet smaker dårligere fordi jeg ikke tar i mot når de vil dele..... Mine er 8, 11 og 12 år gamle - og det er de to eldste som er mest opptatt av at jeg er 'utakknemlig' som sier nei, når de bare vil være snille....... Unga mine er vant til at vi innimellom skeier ut med dessert, is, pizza o.l, og nå har det ikke vært noe sånt siden midten av april, og unga synes det er trist...... Mulig mine unger er rare, men jeg synes det er litt hyggelig også, at de er opptatt av mamma'n sin Og ikke minst at de i stedet for å tviholde på sitt eget, så vil de dele......

|