Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-10, 14:05   #14
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Grunnen til at man det er så mange ulike meninger ute og går er fordi kroppene våre også reagerer ulikt på ketolyse.
Jeg kan f.eks spise både 1 og 2 atkinsbarer om dagen og fortsatt være i ketose. Spiser også både tekaker og nøtter. Jeg kan til og med spise litt banan og jordbær og det går også fint. Og hvis jeg ramler ut av ketose, kommer jeg meg fint inn igjen neste dag.
Men alle har det ikke sånn.

Jeg veier forøvrig aldri mat eller teller kalorier, men det går fortsatt greit å være i ketose. Og jeg har heller ingen matplan. Nå er det sikkert lett for meg siden jeg har hjemmekontor. Jeg spiser bare når jeg kjenner at jeg er sulten.

Folk her inne deler som regel av sine personlige erfaringer. Man kan plukke opp mye nyttig der, men man er uansett nødt til å forsøke tipsene på egen kropp, prøve og feile litt før man finner sin egen vei. Hvis man lurer på om en matvare hindrer vektnedgang, kan man eliminerer den og så se om noe skjer.

Ellers så tar det ofte litt tid før kroppen kommer i gang. Jeg har tidvis ligget på et platå, men så lenge man er tålmodig og fortsetter med kostholdet vil også vekten rikke seg etter hvert. Noen går lett ned i vekt, andre ikke. Og jo nærmere man kommer sin egen idealvekt, jo treigere går nedgangen virker det som.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat