|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.
Cec1973 og Flippy: Ikke gi opp riktig enda. Dere må gi kroppen tid til å venne seg til å jobbe uten fiber. Vi trenger strengt tatt ikke fiber, men vi er vant med å spise mye fiber på høykarbo. Og jo eldre man er, jo lengre tid tar det for kroppen å omstille seg. Men hvis du har mye problemer, så ville jeg tatt en gradvis forandring i kosten.
Og flere av de kunstige søtningene oppfører seg som fiber i kroppen (for lange molekyler til å bli tatt opp i kroppen). Atkinsbar klarer kroppen min fint, men en hvilken som helst annen sukkerfri sjokolade og jeg får diaré og masse, masse gass etter noen timer. Det blir kanskje ikke like ille hvis man er vant med å spise brøderstatninger og slikt, men det gjør jeg så godt som aldri.
Så mitt råd er vel egentlig da å prøve å spise en del brøderstatning på lavkarbo en periode og så trappe ned på det. Med f.eks. linfrø. Linfrø er 1/3 fiber.
Takk for det, nei, jeg gir ikke opp når jeg først har funnet noe som funker Diare bryr jeg meg ikke om, så lenge jeg har en do i nærheten - og det har jeg stort sett......og det er ikke sånn direkte plagsomt heller, er jo bare 2-3 ganger om dagen
I dag er jeg bare strålende fornøyd med vekta, selvom jeg vet den ikke holder seg neste uke, for da skal vi på familiecamping og jeg vil gjerne spise litt is og pizza sammen med unga 
Kanskje har kroppen litt godt av en ukes middelskarbo, etter 11 uker (nesten) i ketose? Noen som vet om jeg risikerer å ødelegge forferdelig mye da Er jo nesten i mål, så er litt skeptisk til å ødelegge, samtidig er det sommerferie med unga bare en gang i året, og de er litt lei seg for at jeg forsaker så mye godt.......

|