Tråd: Hei på dere
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-10, 20:05   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hei på dere

Begynn nå! Ikke råstrengt, men tenk og prøv litt:

Kutt potet/pasta/ris og spis bare grønnsakene ved siden av. Lager du mat selv og til familien, kok masse grønnsaker! Evt reduser kraftig på de tre første og øk grønnsakene.

Vurder alternativer til brød. Føler du at brød vil bli et problem, prøv deg på et par oppskrifter her inne (Bjørgs beste brød er en av mine favoritter)

Les på matvarene når du er i butikken og se om du kan plukke ut de som har 5 gram eller mindre karbohydrater pr 100 gram.

Drikker du sukkerbrus - vurder lettbrus eller tren på å velge vann.

Dette blir moro - det garanterer jeg! Det å allerede nå tenke lavkarbo vil hjelpe deg senere. Prøv deg fram, og tenk at jeg har jo ikke begynt så det er ingen krise om jeg spiser karbomat - dette er jo bare utprøving!

Les MASSE på forumet - du vil få utrolig mange tips både om mat og andre ting.

Tenk mye på å planlegge situasjoner senere der du ikke lager maten selv, eller kan påvirke maten som serveres. Hva gjør du da? Skal du reise vekk - hva bør du ha med deg som nødniste?
Tenk også gjennom at kroppen din vil reagere de første ukene. Noen har få symptomer, andre blir helt surrete og uten energi. Si til deg selv at det er overgangsperiode du må gjennom for å få dette til - og det er verdt det.

Min erfaring er at jo mer forberedt du er - jo "enklere" blir dette å gjennomføre Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat