Det er frokosten jeg sliter mest med - spesielt i ukedagene når jeg skal på jobb. Står opp kl. 6, dusjer og steker egg og bacon før jeg sykler avgårde til jobb. MÅ prøve en annen frokost, tror jeg ... Jeg har kjøpt bake-mix`en til Atkins, kanskje jeg kan prøve å lage ett eller annet av den og spise til frokost ? Noen som har noen gode oppskrifter ? Jeg prøvde å lage blåbær-scones av mix`en, men det ble rett og slett ikke godt.
Det hadde vært greit å lage noen enkelt til frokost som jeg kunne tatt med på jobb og spist når jeg kom fram - istedet for å stappe i meg masse mat før jeg sykler.
Jo, det stemmer - jeg går på Eat-kurs - har siste kursdag imorgen. Føler imidlertid at Eat-kurset ble litt feil for min del - spesielt fordi de begynner å blande inn blodtype-dietten i kurset. For meg som er blodtype A er det svært vanskelig å forholde seg til både Eat - og Blodtype-dietten - da disse ikke samsvarer når det gjelder blodtype A. For min del så resulterte det i at jeg gikk en hel uke uten å være i ketose - fordi jeg prøvde meg fram med blodtypedietten kominert med Eat. Jeg ble så irritert at jeg ringte til kurslederen midt i uken fordi jeg hadde lyst til å gi opp det hele. Kunne jo ikke spise noenting - heller ikke pepper, drikke Farris, melkeprodukter, og mye, mye, mer av matvarer som jeg var helt avhengig av i den daglige kosten min ...
|