|
Er Eat / Atkins for alle ?
Nå begynner jeg sterkt å lure på om dette er det rette for meg. Har faktisk aldri følt meg verre enn jeg gjør nå. Hodepine i flere uker (nesten kontinuerlig) og føler meg kvalm og uvel av å spise så mye fett - spesielt om morgenen. Tidligere fulgte jeg Lindberg - mindre og mindre slavisk - men uansett så følte jeg meg alltid vel da. Må ha sagt at jeg er et frokost-menneske - jeg elsker frokost. Da jeg fulgte Lindberg så spiste jeg alltid frokost etter at jeg hadde syklet til jobben - jeg hadde musli og rugsprø liggende på jobb og varierte alt etter lyst og form. Rugsprø med brisling i tomat eller musli med melk og litt fruktose eller en halv banan. Problemet med Lindberg`en var vel at jeg ikke kuttet ut kaffen slik jeg har gjort nå - jeg tillot også mer sukker i kosten - både gjennom frukt (storspiser av frukt) og også gjennom snop som M og Yougurt-nøtter.
Lurer på om jeg skal gå over til Lindberg igjen - men kutte ut all frukten og snopet. Kun tillate meg selv en eller to frukt pr. dag ... Jeg savner det å kunne sykle om morgenen og spise frokost når jeg kommer fram ... Det gir en mye bedre forbrenning også - enn nå som jeg propper i meg omelett eller egg og bacon FØR jeg sykler til jobben ...
Noen som har greie på dette og kan gi meg noen gode råd ?
Jeg har fulgt Eat-dietten i 8 uker på tirsdag, har gått ned noen cm. - men ikke så mye som jeg hadde håpet på. Men det verste er igrunnen at jeg føler meg så uvel ... spesielt hodepinen plager meg. Og jeg drikker MASSE - så det skyldes ikke dehydrering.
|