Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-10, 22:05   #6
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeravvenning... :oP

Opprinnelig lagt inn av Superbolla, her.

Ja, tenkte jeg skulle kjøpe meg krom i morgen.. Er så mye jeg lurer på, og søker nettet.. Er jo så vanskelig å unngå sukker helt! De propper jo sukker og stivelse i masse mat! Men sånn jeg har forstått er ikke litt sukker i kjøpttpålegg og røykalaks så ille?

Prøver å variere litt da, spiser rugsprø, kjøtt, fisk, skalldyr, egg.. Har spist litt havregrøt, men er usikker på om jeg burde.. er litt ymse hva folk mener om det.. Pleier å putte en skje cocosa (kokosfett som gir kjempedigg smak i grøten), og masse kanel. Er veldig glad i bjørkesøt som har lav gi, men vet lissom ikke hvor mye jeg burde proppe i meg av den heller.. Og kaffe er kanskje heller ikke så bra?
Spiser brun ris eller fullkornspasta til middagene, med kjøtt og grønnsaker til.. Litt frukt, drikker grapefruktjuice og seff mye vann!

Vet ikke om jeg er inne på noe bra her, lurer på å få meg en time på fedonklinikken, bare synd det er så svindyrt! :P

Jeg må virkelig ta tak i sukkeret, jeg overspiser og sliter alt for mye med psyken og vekt til å la vær! :P
All hjelp taes i mot med takk!

Jeg syns du er flink du. Om du vil spise havregrøten din må du nesten bestemme selv. Noen syns jo det er både godt, sunt og helsebringende, andre mener det motsatte. Personlig syns jeg det smaker sagflis

Bjørkesøt er xylitol, og det er ikke helt heldig å innta. Det beste for å få vekk søtsuget er også å ta bort slike søtstoffer som faktisk trigger søthunger. I tillegg er sukrin og stevia noe bedre som søtning.

Kaffe er faktisk ikke så ille. Det er når det blir overdrevet inntak av det at man kanskje bør vurdere å kutte litt . Men grapefruktjuicen bør du kanskje kutte litt av ettersom det også i denne er mye sukker som trigger søthunger.

Jeg vet ikke hvor mye overvekt du har og hva du egentlig vil ligge på med tanke på antall karbser. Men hvis målet er fedon går det greit med en frukt i ny og ned også. Det beste om du spiser frukt er hvis du i tilllegg spiser 2-3 nøtter ved siden av for da begrenser du insulinproduksjen og dermed fettlagringen som følge av blodsukkerstigningen når man spiser frukt. Fedon tillater frukt men sier da også dette med nøtter. Frukt er ett c-måltid som tilsier at du bare kan spise 1 om dagen av dette.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat