Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-10, 20:32   #2346
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis man er av de som er veldig forsiktig med hva og hvor man spiser til enhver tid, også her hjemme i Norge ville jeg nok tatt den. Men hvis man har et normalt avslappa forhold til mat, og lar kroppen bygge opp et visst immunforsvar blir man som regel ikke sjuk.
Jeg og sambo var ikke hyseterisk forsiktige med noenting og har som sagt vært der 2 ganger uten å bli dårlige av noe slag. Broren min og sambo er i overkant speptiske til alt (både her hjemme og i utlandet) og hun endte med diare og legebesøk + utslått i en uke.... (Hadde tatt vakse OG tabletter). Så jeg tror det er viktigere å lære kroppen å takle sånt.

Jeg har vært i India og jeg har vært i Japan. I India var jeg ekstremt forsiktig med hva jeg spiste fordi jeg visste at sjansene for å bli syk var ganske store. I Japan spiste jeg absolutt alt, til og med rå egg, fordi jeg visste at sjansene for å bli syk der var små. Jeg ble ikke syk noen av stedene, men jeg skal love deg at det var mange som ble syke i India fordi de IKKE passet på hva de spiste. Selvfølgelig var det noen som ikke ble syke, selv om de ikke passet på, men kanskje de ikke spiste det samme som de som ble syke? Jeg tror at hvis mat er bedervet, har amøber (fysj og fy, dette finnes i vannet i India og mange andre land, og du blir aldri kvitt de) osv... så blir man syk uansett om man er "hardbarket" eller ikke.

Så lenge Egypt og Tyrkia er på topp når det gjelder antall folk som blir syke, så ville nå jeg vært forsiktig. Statistisk sett er det større sjanse for å bli syk der enn i f.eks. Sverige. Dette vet de fleste, allikevel ligger de to landene på topp.

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja....