Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-10, 12:17   #2331
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Jeg har gått på ketolyse i snart tre uker nå og jeg har også hatt en del diaree, men ikke hver dag. De dagene jeg har vært mest plaget har vært dagen etter dager da jeg ikke har spist noe korn (kun kjøtt og salat) i det hele tatt, tror jeg. Da jeg var på helgetur, forige helg, måtte jeg ty til en Atkins-bar for dagen (en sånn med korn i) og da var magen helt fin. Jeg kom tilbake fra turen og vips, på an igjen med diaree over flere dager. For noen dager siden spiste jeg en halv Atkins-bar igjen og da var magen fin igjen dagen etter. I går spiste jeg mikro-brød med div. korn/nøtter og i dag er jeg fin igjen i magen. Jeg er langt ifra sikker på om teorien min er vanntett, men jeg skal prøve å spise dette brødet til frokost en periode og se om ingen korn kan være årsaken til diaree. (Hvis jeg tenker på det, så er det kanskje ikke så dumt da korn har en evne til å suge til seg væske...)

Jeg har derimot blitt mye bedre i magen generelt sett. Dvs. jeg var ekstremt mye plaget med luft og luftsmerter før. Bare jeg så på salat og grøntfor begynte magen min å jobbe som en treskemaskin. Nå der i mot kan jeg spise så mye salat jeg vil uten så mye som en rap. Det romler litt av og til, men det er akkurat som om luften forsvinner av seg selv uten hverken raping eller det som verre er... :-D (Sorry...:-))

Vel, jeg har bestemt meg for å prøve ut korn-teorien min, men hvis jeg ikke finner ut av det, tror ikke jeg at jeg orker å gå på ketolyse. Å ha diaree sånn hver dag - annenhver dag er ikke noe kjekt. Blir liksom litt hemmet, ihvertfall blir jeg det...

Lykke til ihvertfall!

Cec xxx.

Hmmm, interessant Jeg blir heldigvis ikke så hemmet av diareen, men lufta gjør jo at jeg har mye vondt - men det har jeg alltid hatt, så tenker ikke så mye over det Jeg hadde bare trodd at magen skulle bli bedre når jeg har levd ketogent så lenge - det er jo over 10 uker nå, men, så lenge vekta går nedover så holder jeg ut, for den har ikke gått nedover på noen annen kostholdsfilosofi......

Lykke til du også

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)