Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-10, 21:07   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kor ulovleg er 70% kakaosjokolade?

Det kommer jo an på hva slags kostholdsfilosofi du følger. Jeg ser du har postet tråden under ketolyse, er du på det, så er det jo ikke "lov". Men med mer generell lavkarbo/Fedonretning (kostholdsfilosofien din sier jo egenkomponert), så kan du godt spise en rute mørk sjokolade daglig, om du klarer å holde deg til det.

Mørk sjokolade er bare gunstig for helsa det, i små mengder vel å merke ... Jeg har alltid 70% sjokolade liggende, men jeg er ikke så glad i det at jeg spiser det særlig ofte. En bit varer lenge siden smaken er så sterk.

Jeg vil si det sånn at hvis en bit sjokolade får deg til å "sprekke", så er det bedre å la være. Men for en del kan det faktisk være motsatt, å tillate seg bittelitt søtt i løpet av en dag kan gjøre at det er lettere å holde seg til et sunt kosthold. Det kommer litt an på hvordan psyken og kroppen din arter seg, og det er det bare du som kan svare på

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat