Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-10, 11:57   #3
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan være greit å legge inn all maten du spiser på et beregningspogram som f.eks mat på data, sånn at du ser at du i hvert fall ikke går under 70 energiprosent, og helst mer enn det også.

Men det er jo det jeg helst vil slippe!! Jeg regner jo ut karber på hver eneste grønnsak med kalkulator. Spiser meg mett, men det hender jeg blir litt fort sulten igjen, i alle fall når jeg er på jobb. På fridager skjer det ikke, snodig... Foreløpig tror jeg jeg skal konse på å bruke rikelig med fett, siden mer fett og vektnedgang i alle fall har hatt sammenfall i tid, jeg vet ennå ikke om det var en årsakssammenheng der.

Ellers er det jo den greia som ble nevnt i en annen tråd her (gidder ikke lete), psykiske årsaker til å holde fast på fettet. Jeg gikk jo opp ca 15 kg det siste året!!! Var overvektig før det også, men siste året har vært en stor psykisk påkjenning. Det dumme er at situasjonen som førte til vektoppgangen ikke er direkte løst, men situasjonen er mindre ekstrem. Føler fremdeles at jeg psykisk ikke er der jeg vil være (bokstavelig talt), men akkurat nå må jeg leve med situasjonen som den er. Prøver å være "egoistisk" og tenke på meg selv. Men klart, dårløige psykiske forhold gjør jo at man kanskje ikke har energi til å virkelig "gi alt" når det gjelder kosthold også. Akkurat nå konser jeg på at jeg skal ha under 20 karber og komme meg ut og bevege meg + at jeg tydeligvis må få i meg mer fett.

Noen andre som har stått lenge stille på Atkins?

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat