Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-10, 11:03   #1
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

For lite fett?

Har nå spist i følge induksjons-reglene helt siden jeg startet. Dette fordi jeg har mye vekt å miste, og dessuten har jeg ikke noe problemer med at det blir for kjedelig etc. Syns det kan være greit for å blir vant til det nye kostholdet, bli kjent med karb-innholdet i forskjellige grønnsaker etc. Problemet er at jeg nesten ikke har gått ned noe på 2-3 uker, selv om jeg hele tiden har vært i ketose (måler med stixs). Jeg har lurt på om dette kom av at jeg har (med vilje) begynt m. litt fun light og et og annet fanta zero glass (som jeg selvsagt regner inn i karbene!), ELLER at jeg får i meg for lite fett. De siste to dagene har jeg prøvd å bruke mer fett til middagen. I går SVØMTE kjøttdeigen min i fett. Resultat: ned 400 gr. i dag tidlig. I alle fall tror jeg det må være fettet som er årsaken.

Jeg spiser nemlig ikke hverken koteletter eller andre kjøttstykker m. fett fordi jeg ikke liker det. Kjøttdeig går greit. Er det sannsynlig at jeg rett og slett har fått for lite fett?? Ellers spiser jeg mest eggerøre m. grønnsaker og en og annen tunfisksalat. Bruker rikelig med smør når jeg steiker, men kanskje ikke nok? Hvordan vil dere andre Atkinsere beskrive fettbruken deres? Jeg vil selvsagt prøve å lage en tilsvarende middag i dag (flytende i smør). Lurer litt på om jeg har vært for redd for fettet?

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat