Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-10, 10:45   #339
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Fru X, her.

Tusen takk for svar! Det er til god hjelp.
Noen tilleggsspørsmål:
1) Hvordan beregner du hvor mye kh du får i deg gjennom grønnsaker?
2) Hvor mye fett og protein bør man spise i løpet av dagen?
3) Vet du om noen pastiller/tyggegummier som jeg kan spise? Har veldig vond smak i munnen og dårlig ånde hele tiden...
4) Xylitol - er det ett kunstig søtningsstoff som er akseptabelt?

Håper noen har anledning til å svare...

Hei,
1. Den eneste måten å beregne kh er å veie opp varene. Jeg gjorde dette i begynnelsen, lurt å notere ner normal mengdene du spiser og notere. Noen synes det er tungvint men jeg lærte utrolig mye om lavkarbo mens jeg holdt på med veiingen.
2. Dette pleier ikke jeg å regne på. Men her har jeg klippet fra en annen tråd.

Sitat:

Om man er sånn ca normalt aktiv, så kan man spise grovt regna 1-1,5 gr protein pr kg kroppsvekt. Veier du f.eks åtti kg, kan du spise mellom åtti og 120 gr protein om dagen. Er du litt over snittet aktiv, kan du godt ligge på 2 gr protein pr kg kroppsvekt, og så videre.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28231
Ellers så regner man vel med: 75 % fett 20 % proteiner 5% karbohydrater

3. Store Ifa og Fribol som du får kjøpt på apoteket, bare husk at enkelte reagerer med alt fra vondt i magen til diaré ved inntak av kunstige søtningsmidler. Ånden er den velkjente ketose-ånden, for de fleste går den over, noen tygger persille og andre bruker munnskyllemidler som SB12.

4. Xyitol er i utgangspunktet ikke lov, men omdiskutert. Les denne, Xylitol

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat