Tråd: Linser?
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-10, 06:53   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Linser?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hva slags bønner bruker du da? Tomatbønner til frokosttallerkenen er en av de tingene jeg savner mest. Men vet det er noe sukker i tomatbønneboksene - eventuelle alternativer hadde vært flott, jeg er ikke så velbevandret i bønne- og linseverden.

Jeg har brukt brune bønner (kidney) som har 12 gr kh og en GI på 28 som er innenfor den lave delen av GI-skalaen, ikke mer enn en halv boks.
Det hender jeg bruker tomatbønner i gryter, men jeg skyller godt vekk den sausen (som jeg personlig synes er ganske nasty ), og de har, om jeg ikke husker feil 16 gr kh og har en GI på rundt 30, som også regnes som lav.
Jeg spiser ikke mye bønner om gangen, og jeg spiser dem alltd med mye fett til .
Men jeg følger jo ikke Ketolysekuren, da! Den tillater så vidt jeg vet ikke belgefrukt under vektnedgangen. Jeg har derimot funnet ut at for meg går det fint an å følge GI/GB i valget mitt av karbohydrat''kilder'', enn om jeg spiser ketogent og er meget restriktiv på karbohydratene.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat