Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-10, 00:17   #28
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Magevondt (Torkil?)

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Beklager, men som ansatt i det vanlige helsevesen med maaaange historier om feilbehandletet pasienter som bare har blitt loppet for penger, kan jeg ikke skryte av disse klinikkene! Mistet nesten en eldre pasient pga dette! Etter å ha fulgt rådene hun fikk, sultet hun nesten ihjel!

Det har også vært flere tv- program der samme person har fått forskjellige svar fra flere klinikker og tom fra samme klinikk! Også andre problemstillinger ang disse klinikkene har vært belyst i pressen flere ganger!

Flott om noen blir hjulpet, men det er nok minst like mange som ikke får noe som helst hjelp til annet enn å tømme bankkontoen!

Du linker til en sju år gammel artikkel der Bernt Rognlien sier at han tar dette på alvor og tar selvkritikk, så det sier jo ikke noe om dagens situasjon, heller tvert imot ...

Kan du henvise til noe ferskere, evt oppgi mer konkrete kilder til det andre du nevner (programmer og artikler)?

Jeg er helt enig i at ikke alt som prøves av forskjellige leger eller andre innen helsevesen (det gjelder i høyeste grad også det tradisjonelle!) eller alternativ behandling er bra. Det er ofte vanskelig å finne svar på diffuse plager, og det er mange veier til Rom, og noen er unødvendig dyre. Så jeg sier ikke at du tar feil i alt du sier, men det var uttalelsen din

Sitat:

veldig ofte kun er humbug eller i beste fall kun basert på teoriene til den som leser av resultatene!

jeg reagerte på og måtte ta til motmæle mot, fordi det er ren synsing uten noe grunnlag. Dessuten er det rett og slett feil når du sier at det er "basert på teoriene til den som leser av resultatene". Å bruke ordet humbug er sterkt, spesielt når du nevner én aktør som faktisk har mange seriøse og dyktige leger, vært etablert i mange, mange år og har et godt renommé.

Jeg mener at man alltid skal være kritisk og våken så langt man kan, og gjerne opplyse folk, men da helst med litt begrunnede meninger. Jeg går ikke nødvendigvis god for alt som de forskjellige behandlerne på Balderklinikken gjør, men min erfaring er god, og jeg har etterhvert såpass mye erfaring og kunnskap at jeg sier det med trygghet. Jeg anbefaler gjerne folk å prøve Balderklinikken, men ikke uten å opplyse om at det er dyrt og kan ta lang tid.

For å komme med noe motvekt til din historie om den eldre damen - en jeg kjenner fikk raskt hjelp med sine sterke magesmerter der, etter årevis med smerter og ubehagelige og slitsomme undersøkelser i huet og ræva (bokstavelig talt) i det tradisjonelle helsevesenet - på Balderklinikken tok det ikke lang tid å finne ut av, h*n fikk kostholdsråd ut fra prøvene, og så lenge h*n holder seg til det, så er magen bra. Og det er ikke snakk om noe sveltihel.

Jeg selv har også god erfaring med en lege på Balderklinikken, fikk gode og nøkterne råd, vedkommende gjorde det han kunne for å redusere kostnadene for meg, dessverre ble det likevel altfor dyrt for meg å fortsette behandlingen der. Det skyldtes i grunnen ikke så mye prisene på legebesøk, men først og fremst at de naturlige alternativene til medisiner som kortison og Levaxin bare fås på reseptfritak og koster det hvite ut av øyet fordi man ikke får dekket en krone av det av trygdevesenet. Så jeg måtte gi avkall på noe som kunne hjelpe meg, og som jeg fortsatt ikke har noe alternativ til.

Når det er sagt har det hverken før eller siden vært noen hjelp å få i det tradisjonelle helsevesenet for meg ...

Sist redigert av Huldr : 23-06-10 kl 00:51.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat