|
Sv: Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle?
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Heisan! Du har min største medfølelse - det er ikke morsomt å gå sulten hele tiden!
Bare et "dumt" spørsmål først - du sjekker kcal og ikke kJ når du beregner med programmene ja? (kremt - been there serru...)
Jeg spiste lavkarbo uten kcal-telling i et halvt år og gikk ikke ned et gram! I tillegg var jeg til tider fryktelig sulten - og ble anbefalt å spise mer fett, mindre karbo, mer protein and so on 
For to mnd siden begynte jeg på spis-deg-slank. Etter 3 dager forsvant all sult, og etter 4 uker med ferdigmat var 4 kg borte - og nå når jeg lager mat etter samme prinsipp selv (har utvidet menyen med oppskrifter herfra kan du si) så har jeg fortsatt å gå ned ca 1 kg i uka.
Du har jo erfaring med spis-deg-slank - så hva stopper deg i å prøve et par nye uker for å se hva som skjer? Fettmengden kan du jo kontrollere selv - jeg spiser jo majones og fløte og CF og gudene skal vite i hvert måltid - så uten å ha tallene foran meg (skal sjekke oppskriftene mine) så spiser jeg nok mer enn nok fett. Det er mengden kcalorier OG mengden karbo som er viktig for meg nå - andel fett sammenliknes med protein og karbo er nok som det skal være i et lavkarbo-kosthold 
Ønsker deg så mye lykke til - håper du holder oss oppdatert på framgangen!
Takk for lykkeønskninger
Jeg har tenkt meg tilbake til spis-deg-slank opplegget ja, må bare få tak i boka igjen og se litt på menyforslagene hans for jeg orker ikke en ny omgang med ferdigmat nå som jeg har fått smaken på "vanlig" mat.
Siden dette har fungert så bra for meg før er det nok det som er nøkkelen, kh- og kcal-kontroll. Det er nok det som fungerer for meg og min kropp. Det må være et eller annet i ketolyseopplegget som trigger sultfølelsen min noe så helt aldeles sinnsykt 
Har sjekket litt i journalene til folk og hva de spiser og det ser ut til at de fleste spiser ganske kraftige frokoster i forhold til hva jeg gjør og dermed spiser de ikke så mye utover dagen. Skal prøve det trikset også noen dager for å se om jeg får ned kaloriinntaket uten å gå til av sult.
Nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen, jeg har funnet ut hva jeg skal prøve på fremover 
|