Sv: Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle?
Heisan! Du har min største medfølelse - det er ikke morsomt å gå sulten hele tiden!
Bare et "dumt" spørsmål først - du sjekker kcal og ikke kJ når du beregner med programmene ja? (kremt - been there serru...)
Jeg spiste lavkarbo uten kcal-telling i et halvt år og gikk ikke ned et gram! I tillegg var jeg til tider fryktelig sulten - og ble anbefalt å spise mer fett, mindre karbo, mer protein and so on 
For to mnd siden begynte jeg på spis-deg-slank. Etter 3 dager forsvant all sult, og etter 4 uker med ferdigmat var 4 kg borte - og nå når jeg lager mat etter samme prinsipp selv (har utvidet menyen med oppskrifter herfra kan du si) så har jeg fortsatt å gå ned ca 1 kg i uka.
Du har jo erfaring med spis-deg-slank - så hva stopper deg i å prøve et par nye uker for å se hva som skjer? Fettmengden kan du jo kontrollere selv - jeg spiser jo majones og fløte og CF og gudene skal vite i hvert måltid - så uten å ha tallene foran meg (skal sjekke oppskriftene mine) så spiser jeg nok mer enn nok fett. Det er mengden kcalorier OG mengden karbo som er viktig for meg nå - andel fett sammenliknes med protein og karbo er nok som det skal være i et lavkarbo-kosthold 
Ønsker deg så mye lykke til - håper du holder oss oppdatert på framgangen!
|