Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-10, 19:20   #40
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle?

Heisan! Du har min største medfølelse - det er ikke morsomt å gå sulten hele tiden!

Bare et "dumt" spørsmål først - du sjekker kcal og ikke kJ når du beregner med programmene ja? (kremt - been there serru...)

Jeg spiste lavkarbo uten kcal-telling i et halvt år og gikk ikke ned et gram! I tillegg var jeg til tider fryktelig sulten - og ble anbefalt å spise mer fett, mindre karbo, mer protein and so on

For to mnd siden begynte jeg på spis-deg-slank. Etter 3 dager forsvant all sult, og etter 4 uker med ferdigmat var 4 kg borte - og nå når jeg lager mat etter samme prinsipp selv (har utvidet menyen med oppskrifter herfra kan du si) så har jeg fortsatt å gå ned ca 1 kg i uka.

Du har jo erfaring med spis-deg-slank - så hva stopper deg i å prøve et par nye uker for å se hva som skjer? Fettmengden kan du jo kontrollere selv - jeg spiser jo majones og fløte og CF og gudene skal vite i hvert måltid - så uten å ha tallene foran meg (skal sjekke oppskriftene mine) så spiser jeg nok mer enn nok fett. Det er mengden kcalorier OG mengden karbo som er viktig for meg nå - andel fett sammenliknes med protein og karbo er nok som det skal være i et lavkarbo-kosthold

Ønsker deg så mye lykke til - håper du holder oss oppdatert på framgangen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat