Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-10, 17:48   #36
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er som sagt sulten og spiser ganske store måltider (5-6 måltider til dagen) og selv da sliter jeg med sult og er sulten både før og etter. Er i ketose og da skal jo sultfølelsen forsvinne eller modereres sies det.

Frokost igår bestod små hjemmelagde knekkebrød (ca 36 kcal i hver), meierismør og gräddost og vips så var vi oppe i 436 kcal bare på frokost. Spiser dette rundt 7.30-8.00 og rundt 10 vsr jeg så sulten at jeg holdet på å gå til, siden jeg spiser alt for mye og ikke går ned i vekt prøver jeg å holde ut til lunch 11.30. Lunchen i går var på 743 kcal og kunne gjerne vært mer for jeg var ikke mett etter å ha spist. Den bestod av 4 cherrytomater, rapidsalat med 2 ss olivenolje, en ovnsbakt kyllingfilet, litt norzola (ca 20 g). Kl.14 var jeg så sulten igjen at jeg kunne ha spist ei hel ku, så da tok jeg ca 60 g jarlsberg, 1 stort kokt egg samt en stor ts cocosa i teen. Da klarte jeg å holde ut helt til klokka var 18 og var ferdig med trening. Da hadde jeg en stor entrecote (ca 250 g), steikt i meierismør med litt fjorland bernaise, dampa blomkål og brokkoli denne middagen kom på 1212 kcal ca. Til kvelds/dessert ca kl 20 hadde jeg litt jordbær med fløte på og jeg gikk og la meg sulten.

Til alle dere som nå tenker jammen her er det mange partystoppere så er jeg fullt klar over det. Jeg spiser like stor mengder mat selv uten partystopperene. Det jeg spør om er hvordan jeg kan minke matmengden uten å sulte spint i hjæl.

I dag har jeg prøvd å kutte ned slik at jeg kun spiser rundt 2000 kcal og nå sitter jeg å er så sulten at jeg svimer snart av, har vondt i hodet og er kvalm av sultfølelse. Noe må jo være galt

Jeg syns ikke det ser ut som spesielt mye mat, og fikk det ikke til å stemme at dette skulle ende på over 3000 kcal. Derfor begynte jeg å regne, for å se hva jeg fikk det til å bli. Nå oppgir du jo ikke vekt på alt, men når jeg tar det litt på feelingen, blir feks. lunsjen din sånn:

100 g tomat: 15 kcal
50 g rapidsalat: 4 kcal
2 ss olje: 270 kcal
150 g kyllingfilet:159 kcal
20 g norzola: 77 kcal

Dette blir 525 kcal tilsammen.

Og middagen:

250 g entrecote: 460 kcal
1 ss smør: 112 kcal
50 g bernaise: 112 kcal
50 g blomkål: 10 kcal
50 g brokkoli: 14 kcal

Tilsammen 708 kcal.

Kan dette stemme sånn ca med de mengdene jeg har satt opp, eller er jeg helt på jordet?

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat