|
Sv: Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle?
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Jeg leser mye om atkins for tiden, og der sier de at selv om man ikke trenger å telle kalorier så er det bra å utvise litt sunn fornuft mht på næringsinntaket
Det er nemlig sånn at noen av oss ikke går ned om inntaket er høyt. Personlig går jeg heller ikke ned om jeg spiser for mye fett. Jeg klarer meg på under 2000 dagen,lang under faktisk.
Stemmer at man ikke går ned om inntaket er for høyt, for man må forbrenne det man tar inn og det er vel egentlig det alle er enige om sånn i forhold til dietter. Men jeg gjør jo tydeligvis noe feil siden jeg er konstant sulten og må ha såpass mye mat (energi). Jeg ser det er mange her inne som klarer seg på langt under 2000 kcal daglig og da lurer jeg på hvorfor de ikke sulter ihel sånn som jeg gjør og hva de egentlig spiser?? Noen som vil dele sin typiske dagsmeny på under 2000kcal??
Jeg må vel bare vite i det sur eplet og gå helt og fullt tilbake til et rent spis-deg-slank opplegg for det var det som ga meg 15 kg vekttap i første omgang. Misforstå meg rett jeg syntes opplegget var bra (og var sjelden og aldri sulten) men jeg ble bare så lei av ferdigmaten. Jaja får få tak i boka igjen og prøve å sette sammen min egen mat/meny basert på det.
|