|
Sv: Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle?
Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.
Det var en link her inne hvor du kunne regne ut dette forholdet, men nå finner jeg ikke den .
For min del sa den at jeg skulle spise ca 150g fett om dagen for å vedlikeholde vekten og ca 90-100g fett hvis jeg ville gå ned. Og det var på lavkarbodiett med ca 30-40 g karber om dagen.
Så kanskje du kan redusere fettinntaket til ca 150-200 g og deretter tilpasse resten av matinntaket til dette?
Jeg er helt på gyngende grunn her altså, for jeg har ikke prøvd det selv.
Jeg går ikke ned i vekt (siste året) men er relativt fornøyd her jeg er og jeg går ikke opp = det viktigste.
Kanskje hvis jeg reduserer fettinntaket at jeg går ned, men det jeg spiser nå, er jeg så fornøyd med at jeg ser ingen grunn til å forandre på noe enda 
Tar i mot alle fornuftige råd med takk jeg 
Har tenkt på det selv at jeg må nok redusere energiinntak og da bl.a. fett, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Spesiselt siden jeg er så sulten hele veien, har skikkelig ulvehunger og magen knurrer. HAr brukt mye tid på å finne ut om det er sult eller fysing/psyken som er sulten. Men jeg er skikkelig, fysisk sult og må ha mye mat for å fungere.
Mulig jeg skal prøve å få i meg mest mulig av de 150 g med fett i form av rent fett (kutte ned på meieriprodukt bl.a.), også heller spise mer grønnsaker og magrere kjøtt. Mulig det funker slik at jeg blir fortere mett og spiser mindre?
Anyone?? 
|