Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-10, 12:41   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og GRAVIDITET

Gratulerer!

Jeg skjønner deg godt, husker med gru på mine egne svangerskap da jeg var så kvalm at ingenting fettete eller proteinrikt gikk ned. Jo grillet kylling gikk ned, men utover det ville jeg bare ha frukt og grønt, og det ENESTE som tok bort litt av kvalmen var desverre cola. Jeg måtte rett og slett drikke cola hver dag for å i det hele tatt klare å stå opp av senga og fungere som et normalt menneske. Nå la jeg ikke på meg, jeg raste ned 20 kg i svangerskapet men det var fordi jeg ble vektoperert 6 mndr før jeg ble gravid da, så det er jo en annen historie.

Jeg tenker som så at du holder deg unna hvitt sukker så godt du kan, da er mye gjort. Grovest mulig brød, proteinrikt pålegg du har lyst på (men ikke upasteuriserte oster/muggoster og spekemat som salami og lignende, det skal man jo unngå som gravid) og brun ris og pasta om du vil ha det. Fedon-kosthold er ypperlig som gravid og inkluderer jo både frukt og bær, og nøtter og sånt.