Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-10, 19:12   #1
Ponine
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Ponine er på en erverdig vei

Jeg skjønner så lite ...

Altså -- jeg har hold på i en snau måned med ketolysen, og har gått ned mindre enn mange andre. *tåre* Lurer på om jeg gjør noe feil, og om det er for mye, eller for lite, eller hva fanken?
Meg kort fortalt:
-- Røyker, enn så lenge
--Drikker Cola Light, men drikker det "oppå" vann, dvs at jeg drikker et par liter vann +/- og i tillegg en liter eller så med CL.
-- Rehabilitering etter operasjon, men jeg sykler på trimsykkel 15 min 6 dager i uka (over 22km i timen, som anbefales i bokji.) og prøver å gå en 20/30 minutter annen hver dag. Mer får jeg ikke til foreløpig.
Var i (lyserosa/mellomrosa) ketose om ikke fra dag en, så i alle fall dag to. Har veiedag i morgen, men har så langt gått ned 4,5 kilo, og føler på at andre går ned mer enn det på EN uke. Har knotet frem og tilbake med ymse kurer det siste året, den siste tiden (litt over jul) på en blanding av lavish karbo og Roede.
Liker ikke: Sopp, selleri, paprika
Takler dårlig: kylling og fisk (til middag - makrell i tomat og laks og egg går greit)

Typiske måltider, hvor jeg mikser og blander til jeg ligger på mellom 13 og 15 karbo om dagen:
Typisk frokost:
2 lavkarbobrødskiver (syltynne) med pålegg -- rikelig med margarin (lav karbo, foretrekker det), enten en baguettesalat, makrell i tomat, omelett, ost og saltpølse, laks og egg, sitronlaks, kaviar og egg, osv.

Typisk lunsj:
2 babybel oster, omelett, salat, noen nøtter, noen mandler, noen skiver med gulost og skinke/salami/kalkun rullet sammen, (eller, innimellom, rødme, ca en halv pose bacongull dippet i Tine kremost)

Typisk middag:
Ketopølser eller svinekoteletter 2(store) eller 3 (små), tilbehør: enten en enkel salat (f.eks. 75g kinakål, 20g løk, 20g agurk,) eller brokkoli/blomkål med en del kryddersmør over.

Typisk kvelds: som lunsj, eventuelt frokost. Spiser sjelden fire (syltynne, må understreke det) brødskiver om dagen, men det skjer.

Hvordan er min diett i forhold til deres? Spiser jeg mye i forhold til dere? Lite? For mye fett? For lite? Har fått noen tilbakemeldinger på at jeg spiser for lite fett, og at de jeg snakket med gikk ned mer om de spiste en liten pose med noe baconcrisp eller lignende hver dag.
Innspill mottas med takk. Eneste som ikke hjelper er råd om å droppe CL og røyk, for det er ikke aktuelt per i dag.

Ponine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat