Magevondt (Torkil?)
Hei Torkil, eller dere andre som tar dere tid til å lese dette. Jeg har et spm og komme med. For ca 6 år siden oppstod det vanskeligheter i livet mitt i form av mageproblemer. Jeg reagerer på veldig mye av forskjellig mat, har vært inn og ut av lege og sykehus pga høy crp uten spessiel grunn. Har bestandig hatt vondt i magen når jeg trykker inn/slipper. Samtidig så får jeg luftsmerter når jeg inntar spessielle måltider som feks : Sauser, gryter, sterk mat, marinader og slikt.
Etter første uka på ketogent kosthold forsvant plagene mine, jeg så kjempetynn ut i forhold til jeg pleier pga jeg var ikke oppblåst som en flodhest. Gud jeg følte meg vell, storfornøyd og glad! Det ødelegger selvitilitten min veldig, veldig mye med å være så stinn i magen, ikke bare ser det grusomt ut, men det gjør vondt og derfor tok legene dette på alvor og jeg har gjennomgått mye prøver og undersøkelser uten hell.
Dem vet ikke?..Fikk beskjed om å holde meg unna det jeg ikke tåler, dvs nesten alt. I perioder reagerer på alt som går ann å få i seg..
Grunnen til at jeg skriver er fordi smertene har kommet tilbake, jeg går konstant oppblåst og skjønner ikke hvorfor jeg plutselig blir slik igjen? Prøvd litt erstatninger for brød som jeg har bakt selv osv, og lurer på om det kan ha gjort noe med magen min. Laget bernaise fra bunnen av på lørdag, å jeg ble knalldårlig! Men jeg reagerer jo ikke no særlig på egg, heller ikke smør så mulig det er urter jeg reagerer på? Spiste jo såklart marinert kjøtt til. Ble kjempe stor i magen å ble veldig veldig lei meg. Vekta i det siste har gått opp og ned 2 kg hele tiden. Jeg kunne veie 3 kg mer på 2 minutter når jeg slet på det meste for noen år siden.
Er rådvill. Noen som har noen god idè? Kanskje dere har opplevd samme. Er så lei av at legene ikke forstår heller.
Hilsen en sliten Matgud...