Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-10, 17:01   #2273
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg lurer på ett par ting:

1: leste i en tråd at alkoholikere hadde b-vitamin mangel.. er det ikke b-vitamin i øl da? ..

2: hvordan trener jeg best "de nedre magemusklene"?
Jeg klarer situps greit, men å løfte bena samlet har jeg problemer med, sikkert også fordi jeg har plager i ryggen.. men vil jo gjerne styrke den delen og, for å bedre hvis jeg kan, rygg og magemuskler er jo viktige

Siups er en bevegelse som er uheldig for oss i dagliglivet. I tillegg gir den ikke styrke til noe som du behøver i dagliglivet. Bare tenk over hvor ofte du faktisk gjør en situpsbevegelse hver dag.

Nedre magemuskler kan trenes ved hel situps, altså istede for den lille bevegelsen så løfter man seg helt opp og helt ned igjen. Blir tynge om man ligger i skråbenk.

Eller:
Legdrop. Løft beina helt opp når du ligger på gulvet, men ikke slipp dem lengre ned enn at du kan holde ryggen i gulvet. Gjenta.

Eller:
Sykling. Ligge på gulvet og strekke ut annet hvert bein.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that