Opprinnelig lagt inn av Kristian
Ost går forøvrig helt bra. Sa du, så da tåler du brunost og brunost er full av laktose. Det må være varmebehandlingen av brunosten som gjør at du tåler lactosen i brunost.
Så du er en av de som selvdiagnotiserte melkeallergikerne
Nå har jeg aldri regnet brunost som en ost jeg da.... (Så den tåler jeg ikke, halsbrann og magevondt) Den er egentlig helt sidestillt med melkesjokolade... 
Jepp jeg er selvdiagnostisert for melkeintolleranse! Allergi er noe helt annet... Om jeg går til en lege, så vil jeg fortelle ham mine symptomer, også vil han si det samme, alternativt sende meg på gastroskopi, og det eneste denne vil kunne vise er om jeg ikke tåler melkeprotein, så det vil være bortkastet, for allergi har jeg ikke. (Også er det jo begrenset hva en er villig til å gå igjennom for å få en diagnose som ikke betyr en døyt......)
Altså legen vil si ja, og hmm, og råde meg til å drikke laktoseredusert melk! Eller unngå melk - om han ikke tenker pålagte ernæringsråd. (For en norsk offentlig praktiserende lege har ikke lov å fraråde inntak av melk... )