|
Sv: Tråd for junistartere
Opprinnelig lagt inn av u-no-hoo, her.
Nå har jeg lyst til å gi opp. Jeg har gått OPP 700g siden mandag.
Jeg skjønte at jeg har spist litt lite grønnskaker, så det gjorde jeg noe med. I går f.eks spiste jeg over en halv kilo med brokkoli og blomkål. I dag har jeg spist salat, brokkoli, blomkål, agurk, egg, mayones. Føler egentlig at jeg får i meg nok fett, nok proteiner og nok karber. Men likevel går jeg OPP!!!!!
Jeg har veldig lyst på brødskive med syltetøy nå. Hvordan skal jeg klare å holde motivasjonen oppe når jeg går opp nesten en kilo i løpet av ei uke?
Det er ikke mensen som gjør det heller, for den er jeg akkurat ferdig med.
Hei,
700 g opp må vel sies å være innenfor normale svinginger. Mange ulike grunner, men det er viktig å huske at kroppen ikke er en maskin hvor man kan programmere inn ukentlig vekt nedgang. Det er helt normalt at vekta stopper opp innimellom og mange opplever at den kan gå litt opp før den er på vei nedover igjen.
Nå sier du selv at det ikke er en av vanligste faktorene mens/eggløsning, andre faktorer kan være at man ikke har vært på do på noen dager, salt mat binder vann i kroppen. Litt vanskelig å si noe eksakt, dersom du ønsker kommentarer på hva du spiser så vil jeg anbefale deg å lage en ny tråd hvor du spesifiserer hva og hvor mye du spiser og drikker, i tilegg må du oppgi hvor mange kh du skal ha pr dag.
Suget etter brødskiva med syltetøy kan faktisk være en indikasjon på at du får i deg for lite fett.
Motivasjon: da vil jeg bare si som mange andre – hva er alternativet?
I tillegg så er det mange som synes ting går litt letter dersom man tenker på dette som en prosess for å legge om kostholdet og ikke som en slankekur med kun fokus på vektnedgang. Så er det også slik at mange blir også stresset av å veie seg ofte og stress er partystopper av rang.
|