|
Sv: Maistarternes veietråd!
Hei Lill-B
men den ferien var sikkert fullt fortjent og veldig deilig! Og vi har jo brukt noen uker eller måneder (eller år) på å legge på oss, så det er greit at det tar litt tid å få det av.
Jeg har tenkt litt på hva som gjør at dette fungerer så godt for meg, og hittil ser det ut til at dette har vært og er viktig:
1. Jeg har ikke insulinresistens eller PCOS eller noen andre diagnoser. Når jeg leser trådene i dette forumet slår det meg hvor mange som har smerter og som plages av diverse sykdommer og hormoner på ville veier. Jeg er helt frisk, og det kan være en viktig faktor ved vektnedgang.
2. Jeg har en "streng" samboer som støtter meg veldig. Han kjøper aldri inn noe høykarbomat, han klager aldri over menyen, og han er veldig klar og tydelig hvis jeg skulle få lyst på is eller sjokolade.
3. Jeg har en kjempeflott kantine på jobben som serverer to varmretter og masse ulike salater hver dag. Minst to dager i uka er det fisk. Er det noe høykarbo på dagsmenyen, som pasta, er det alltid noe rent kjøtt i tillegg, som svinefilet eller kyllingbryst eller pancetta etc. Dette betyr at jeg slipper å tenke på å ta med meg mat, og lunsjen holder meg mett til middag.
4. Jeg trener flere ganger i uka, og mest styrketrening.
5. Jeg prøver å være aktiv på dette forumet og blir inspirert av andre!
Hanne

|