|
Sv: Legen sa: slutt med ketolysediett ...
Opprinnelig lagt inn av Fjellgeit, her.
Eg kjenner likevel at eg blir temmeleg provosert over legehetsen her inne. Det er sjølvsagt ikkje akseptabelt med arrongant oppførsel slik nokre av dykk skriv om, men eg får likevel lyst til å seia litt om bakgrunnen for dei råda vi gjev.
Eg kan sjølvsagt ikkje uttale meg på vegne av heile legestanden, men eg kan seia noko om kvifor vi gjev dei type kostråd som vi gjer (sjølv om vi ikkje alltid trur på dei sjølv).
Først: velkommen hit! Godt å ha flere leger på "laget" 
SÅ: Jeg føler ikke at det er noen legehets her inne, vi deler våre erfaringer, og mange av oss har faktisk møtt en del håpløse leger. Personlig har jeg full forståelse for at legene må følge de rettningslinjene som de er pålagt, men vi som pasienter er jo ikke pålagt å følge legens råd.
Når min lege sier at han akkurat har vært på kurs og fått masse info om slankekurer, og at konklusjonen er at ingen virker (fordi man går opp igjen etterpå), så har han ikke forstått hva JEG snakker om. Fordi jeg har lagt om kostholdet, og det er mitt valg å ikke spise karbohydrater slik ernæringrådet anbefaler. Som jeg skrev lenger oppe; jeg føler meg super, har masse energi, og trives med kostholdet.
Koleterolnivået mitt bekymrer meg ikke. Selv om min lege sier det er høyt, er det også på grunnlag av statlige anbefalinger/rettningslinjer.
Dette vart litt lenger enn eg hadde tenkt... Men altså: Om du går til legen, får du lege-råd ut ifrå gjeldande retningslinjer pr i dag, som vanlegvis (om legen er oppdatert) er basert på eit stort forskningsmateriale dei siste åra. Dette er jobben til oss legar å formidle. Vi kan ikkje velja utifrå eiget hovud/magekjensle/overtydning kva vi skal formidle. Om du går til legen, får du altså skulemedisin. På same måte vil du få akupunktur når du går til akupunktøren eller homeopatmedisin hjå homeopaten.
Jeg undres: det finnes også mye forskningsmateriale på lavkarbo og lavkarbovennlig kosthold. Er dette tatt inn i grunnlaget for rettningslinjene?
Inntil vidare testar eg ut lågkarbo på meg sjølv, forklarar pasientane mine som sjølv går på lågkarbo om problemstillinga ovanfor (...vi pliktar å formidle slik og slik, men det kan på sikt hende at det viser seg at din kostholdsfilosofi er betre...), og prøvar å leggje stor vekt på det eg er enig i i statlege retningslinjer: fysisk aktivitet, grønsaker og proteiner er i alle fall bra!
....og fett 
Får jeg spørre: tester du lavkarbo ut fra nyskjerrighet, eller fordi du trenger å gå ned i vekt?

|