Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-10, 11:02   #25
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Mange som ikke har et normalt forhold til mat?

Jeg kjenner meg igjen i veldig mye av dette. Og min erfaring er at lavkarbo/ketose demper overspisingen min, og har på lang sikt hjulpet meg på veien til å få et mer normalt forhold til mat. Blodsukkersvingningene gjorde det umulig for meg å bryte det mønsteret.
Jeg tenker fortsatt mye på mat og bruker det fortsatt som trøst når livet er vanskelig, men nå med lovlig mat/snop. Da går jeg ikke så til de grader i kjellern mentalt som jeg gjorde før, og det er lettere å komme ut av det igjen. Så vekta er forholdsvis stabil.
Jeg vet at jeg har fortsatt mye igjen på å bli "normal" oppi hodet. Føler vel at jeg fortsatt famler litt i blinde på akkurat det, å bli helt fri. Men jeg er evig takknemlig for at jeg oppdaget lavkarbo. Uten lavkarbokosthold hadde jeg vært bælfeit og meget deprimert. Så litt spiseforstyrret er jeg nok ennå

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat