Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-10, 00:00   #24
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriv til ernæringsrådet!

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Nå blir jo ikke folk syke av maten ernæringsrådet sier heller? men av alt andre de propper i seg på hverdagene og da spesielt helgene som ferdigmat, godterier, sukkerdrikker osv... altså alt "overskuddet". Men klart, er det jo bedre å holde seg unna raske karbohydrater.. Folk flest "vet" jo hva som er usunt.. men mange velger dessverre å spise det fordetom..

Ferdigmat har dessverre blitt en del av et "normalt sunt kosthold", men hvordan vet du at folk ikke blir syke av ernæringsrådets anbefalinger?

Jeg visste veldig godt hva jeg ble overvektig av, men at min generelt dårlige allmentilstand også skyltes maten, var jeg ikke klar over før jeg gikk over til lavkarbo. Jeg spiste jo bare det som for meg var "sunt". Noe alle visste var sunt; mye frukt og grønnsaker, lite fett, grovt brød og det lille fettet jeg brukte var konsekvent vegetabilsk olje eller margarin.

Det du sier at "folk propper i seg", synes jeg er en litt ubehagelig oppfatning av folk som er overvektige. Jeg har også blitt beskylt for å ha proppet i meg junk og godterier siden jeg ble så overvektig - noe som slettes ikke er tilfelle.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat