Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-10, 23:39   #1503
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Utruligt bra.
Skal i bryllup om 14 dager.......
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2

Hei Sola (herlig navn - varme......)
Jeg gikk på ED i fjor da jeg deltok i et bryllup mens jeg var i fase 2, så ja litt erfaring har jeg nok...
Hvis du ønsker å begrense utskeielsene, finn ut hva som blir servert spesielt til middag. Koldtbord er jo det beste, for da kan du jo velge eggerøre, kylling, laks/ørret, spekemat, reker/kreps/hummer og ellers alle "rene" fisk-, fugl- og kjøttretter som måtte være der i tillegg til salat/grønnsaker.
Varmretter kan være en større utfordring, men ikke umulig med mindre det er pasta eller lignende som serveres . Ellers kan du jo bare utelate potet/ris, kompansere med grønnsaker og ta så lite saus som mulig.
Kaker - dette er jo bare utelukket hvis en skal følge ED helt og holdent.
MEN - har du mulighet til å ta med kake som du selv har bakt? Evt. få noen til å bake for deg?
I så tilfelle har jeg noen oppskrifter jeg kan sende deg på f.eks. muffins eller ostekake/fromasjkake med nøttebunn (har fått oppskrift av legen som satt meg på ED = godkjent som unntak i denne type situasjoner)
Let me know

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat