|
Sv: Sukkeralkoholer og graviditet? Hjelp
Sitat:
Så dere tror det er best når jeg MÅ ha noe... Og velge vanlig sukker???
Nå synser jeg bare, men det kommer nok helt an på hvordan kroppen din behandler sukkeret. Når man er gravid virker insulinet dårligere, og om du allerede i en viss grad er insulinresistent fra før av (vet ikke om du er det da, men jeg er og jeg har som sagt svangerskapsdiabetes og kan ikke spise noen sukker) ville jeg faktisk droppet sukkeret og heller valgt maltitol. Som alkazelters sier så er det ikke sukkeret eller maltitolen som skaper fargene, det er alle de andre E-stoffene. Hvis det er det du vil unngå så ville jeg ha gått for litt mørk sjokolade om du må ha noe. Du skal (bør) jo ikke være i ketose når du prøver eller allerede er gravid så det er jo ikke som om å spise litt mørk sjokolade vil ødelegge sånn sett. Ta gjerne med en liten neve nøtter til for å balansere blodsukkeret. Det er nok det aller sunneste om du bare må ha noe 
Men som Iset også påpeker: Magekramper og diare vil du jo helst unngå, spesielt under en graviditet. Så kos deg med litt mørk sjokolade du, det er vel det beste for både deg og evt. baby 
Sist redigert av Cyan : 15-06-10 kl 21:13.
|