Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-10, 20:19   #16
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?

Lillemy: Jeg fikk ofte plutselig blodsukkerfall da jeg spiste normalt, så jeg vet a tjeg må ha mat hver 3. time, men nå nå jeg går på lavkarbo kan jeg få disse fallene bare etter 1-2 timer.... MEN merker at det hjelper å spise fett, så fett er vel tingen selv om jeg blir helt kvalm av å tenke på det. Har forresten laget meg en liten "nødmat" som hjelper godt på når jeg blir litt "omtåket". 200 g. cottage cheese, 100 g. kokosmelk (den med 1 g. kh), litt fløte el. soyamelk, noen skjeer med skyr og en ts. sukkerfritt syltetøy (18 kh. men 4g. sukkeralkoholer, kan jeg trekke fra 4 da?). Dette holder til to dager, så da blir det ikke mer enn ca. 4-5 kh. pr dag. Av en eller annen grunn skal det ikke mer enn 3-4 skjeer til før jeg merker at kroppen roer seg. Hehe, har laget en liten porsjon som jeg skal ha med meg på jobben i morgen. :-D

Jeg bruker kun ekte smør og olivenolje (kokosmelk og fløte). Blir kvalm av å spise fettet på kjøtt så det går ikke. Er jeg redd jeg kommer til å få skikkelig aversjon mot kjøtt hvis jeg spiser det fettet. Og det hadde jo vært litt krise...:-)

Klem

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat