Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-10, 19:49   #13
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?

Hahaha, jeg er sikker på at jeg kunne skravlet i koma...:-D

Jeg føler heller ikke at jeg ofrer noe og jeg har ikke lyst på hverken søtt eller annen kh-mat. Problemer mitt er som sagt at jeg ikke fikser å ha lavt blodsukker (det er vel det som er problemet mitt???), men håper jeg skal bli vant til det etterhvert. Ihvertfall siden magen min er så mye bedre nå. Min mor ble mektig imponert over hvor bra magen min var blitt på så kort tid, mulig hun vil prøve seg litt hun og. Mannen min får den maten han får servert...:-D I dag fikk han kyllingpai uten pai (haha, kan det da kalles kyllingpai? :-)) og salat. Jeg hadde laget sjokolademousse til dessert siden jeg har gebursdag i dag, men følte rett og slett ikke for å spise det. Merkelig... Det var til og med en variant med litt mindre sjokolade så det ble ikke mer enn 3 g. kh. pr skål, men jeg hadde ikke lyst på. Har fortsatt ikke lyst på. Kan det være bomullshodet som har tatt meg helt her? :-D

Ellers så har jeg alltid vært glad i å eksperimentere på kjøkkenet. Nå har jeg fått veldig inspirasjon til å prøve ut diverse retter og synes det er kjempegøy!

Vi skal reise på torsdag og jeg lurer på om jeg kommer til å klare meg gjennom helgen. For meg blir nok det største problemet frokost og lunsj. Middag ser jeg ikke på som noe problem så lenge vi spiser ute og jeg kan be om ekstra grønnsaker istedetfor potet/pasta/ris. Men frokost og lunsj kan by på problemer... I England burde ikke det være noe problem iom at de der har egg, pølse, bacon, men jeg har funnet ut at jeg ikke tåler egg til frokost. Da får jeg diaree hele morgenen... :-/Så hva spiser man da når man er på hotell? Bare pålegg? Hmmm... Som jeg sa i en annen tråd, jeg er redd for at jeg skal bli dritt lei av middager, selv om jeg alltid har vært et middgagsmenneske. Lunsjen blir ikke noe problem når vi er i byen, men vi skal til lake District (langt ute på landet med få butikker i nærheten) og da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Vil heller ikke at de andre skal ta hensyn til meg.... Vel, vi får se... jeg får se om jeg finner noe lowcarb tørrmat i butikkene før vi drar, det er jo mulig de har det der. (Håpe, håpe, for da skal jeg hamstre med meg hjem igjen! :-))

Hahaha, munndiaree har jeg og....:-D

Klem

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat