Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?
Hei igjen! "opp i ratata" undersøkelse heter vel colonskopi og er IKKE gøy...
Jeg har ikke spist fet mat siden jeg var ganske ung (joda, av og til så - men ikke til daglig), så jeg var ihvertfall skeptisk!! Men nå har hele familien gått over til lavkarbo, pappa har gått ned 12 kg og sluttet med dia2 medisin og med høyt blodtrykk medisin, mamma har endelig fått en mage som fungerer noenlunde normalt og søstra mi siger ned i vekt sakte men sikkert. Ingen føler de ofrer noe heldigvis. Vi har alle vært med på lavkcalori-slankekurer opp igjennom årene - med lite fett... (kjenner enda litt angst fra tidligere år da vi bruke potetvann til å fukte grønnsakene istedet for saus... gulp... )
Ser at det gikk overraskende raskt å venne seg PÅ fett. Sambon synes fremdeles dette er en merkelig måte å gå ned i vekt på *ler* - mens legen min syntes det var skummelt med så mye fett - de er begge omvendt da, og legen min skulle vurdere å prøve lavkarbo selv. Sambon er tynn som en strek om han lever på cola og kaffe eller lavkarbo (frekt spør du meg ) - men ser jo at energien hans er på vei opp også.
Nå synes jeg det går "lekende lett" - sikkert fordi jeg har mentalt jobbet for å få dette til å fungere i hverdagen. De første ukene var verst - deretter ble det litt vanskelig med konsentrasjonen, men så lenge formen ELLERS føltes ok så var det ikke så vanskelig å "holde ut".
Var en hel uke på kurs hvor alle måltidene ble servert (ingenting å velge i til middag), og det gikk faktisk også veldig bra. Noen av oss droppet de verste blandingsmiddagene og gikk ut og spiste senere istedet.
Dette har jeg nå virkelig tro jeg skal klare å leve på resten av livet - men har vurderinger flere ganger i uka på hva kan få meg til å "sprekke" - eller ikke klare å holde meg til planen. Planlegging på forhånd er dødsviktig! Skal på stor fest om et par uker - en hel helg - men jeg har allerede varslet venninna mi så jeg tror jeg skal få nok å velge i. Det er stort sett når alt er blandet sammen det blir vanskelig. Tar med meg atkinsbar og hjemmelagede smoothier just-in-case 
(jeg ser at jeg er utav bomullståka - "kjeften" står jo ikke her på forumet hehe...)
|